IdőpontfoglalásÓRARENDarrow_right [#349]Created with Sketch.

Általános szerződési feltételek

A Sky Health & Beauty Korlátolt Felelősségű Társaság általános szerződési feltételei (ÁSZF)

utolsó frissítés: 2025. szeptember 1.

1. Általános információk

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a SKY HEALTH & BEAUTY KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG (székhely/levelezési cím: 1012 Budapest, Márvány utca 17. 10. em., cégjegyzékszám: 01-09-446266, adószám: 32856219-2-41, a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett https://sky10.hu elnevezésű honlap használatára vonatkoznak.

Az ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a Szolgáltató honlapján az ÁSZF menüpont alatt, a https://sky10.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ linkről.

A Szolgáltató a Felhasználó számára a vásárlást, illetőleg a Szerződés megkötését megelőzően megismerhetővé teszi a Szolgáltató általános szerződési feltételeit (ÁSZF-jét), amelyet a Felhasználó az ÁSZF elfogadására vonatkozó checkbox bepipálásával elfogad és magára nézve kötelezőnek ismer el.

A Felek közötti Szerződés elektronikus úton magyar nyelven jön létre és nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Szolgáltató az elektronikus szerződéseket nem iktatja. A Felhasználó a Motibro fiókjában – annak törléséig – megtekintheti a korábbi vásárlásaival kapcsolatos adatokat. A Felhasználó a fiókjának törlését a Profil menüpontban a „Fiók törlése” feliratra kattintva maga is elvégezheti vagy a fiók törlését a Szolgáltató 2. pontban megjelölt elérhetőségein keresztül a Szolgáltótól is kérheti.

A honlapon keresztül a felhasználók tájékozódhatnak a Szolgáltató igénybe vehető Szolgáltatásainak köréről, aktuális ajánlatairól, pilates edzés – és kozmetikai kezelési időpontokat foglalhatnak valamint online fizetéssel bérletet és jegyet vásárolhatnak a Motibro rendszerén keresztül.

2. A Szolgáltató, tárhely szolgáltató adatai, alapfogalmak

2.1. A Szolgáltató adatai:

Név / Cégnév: SKY HEALTH & BEAUTY KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG

Székhely: 1012 Budapest, Márvány utca 17. 10. em.
Cégjegyzékszám: 01-09-446266
Adószám: 32856219-2-41
E-mail elérhetőség: hello@sky10.hu
Telefonos elérhetőség: +36 30 147 1818
Honlap elérhetősége: https://sky10.hu
Bankszámlaszáma:  

A Társaság weboldalának tárhelyszolgáltatója:

Név: Studio3way Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3300 Eger, Bródy Sándor utca 6.
E-mail elérhetőség: kovacs.erik@s3w.hu
Weboldal: https://www.s3w.hu/

A Társaság online foglalási valamint értékesítési rendszerének tárhelyszolgáltatója:

Név: MotiBro Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 4482 Kótaj, Kert utca 1.
E-mail elérhetőség:  support@motibro.com
Weboldal: https://get.motibro.com/

2.2. Jelen ÁSZF alkalmazása során irányadó főbb fogalmak:

Honlap: a Szolgáltató tulajdonában, üzemeltetésében lévő https://sky10.hu weboldal, továbbá annak aloldalai.

Házirend: a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdió teljes területén irányadó, a Szolgáltató által meghatározott öltözködési, viselkedési, állatbehozatali és higiéniai szabályok, amelyek betartása a Felhasználó számára kötelező. A Házirendet a Szolgáltató a Honlapján, valamint a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdió területén közzéteszi. A Házirend szabályait a Szolgáltató jogosult bármikor egyoldalúan módosítani.

Szolgáltatás: a Szolgáltató által nyújtott kozmetikai/esztétikai, valamint sportszolgáltatások, illetve az azok igénybevételére jogosító jegyek, bérletek, csomag ajánlatok, a Szolgáltató 1012 Budapest, Márvány utca 17. 10. em. alatt található stúdiójában.

Felhasználó: az a személy, aki a Szolgáltatás online megvásárlása tárgyában elektronikus szerződést köt a Szolgáltatóval.

Felek: a Felhasználó és a Szolgáltató együttesen megnevezve.

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: az a Szerződés, amely esetében a Felhasználó Fogyasztónak minősül.

Fogyasztói jogvita: a Szolgáltató és a Fogyasztónak minősülő Felhasználó között a Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy.

Szerződés: a Szolgáltatás megvásárlása tárgyában a Felek között létrejött elektronikus szerződés, amely a Szolgáltató általános szerződési feltételeiből (ÁSZF), valamint a Felhasználó egyedi vásárlásaiból jön létre.

Személy: a természetes személy, a jogi személy valamint a jogi személyiség nélküli szervezet.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

3. Szolgáltatások köre

A honlap lehetőséget biztosít pilates edzésekre valamint kozmetikai/esztétikai kezelésekre történő online jelentkezésre, jegyek/alkalmak és bérletek, szezonális csomagok vásárlására, a Szolgáltatások kifizetésére.

A Szolgáltatásokra történő foglalásokat a Motibro rendszer kezeli. A foglalás akkor érvényes, ha a rendszer visszaigazolta és – fizetési kötelezettség esetén – a Szolgáltatás díja kiegyenlítésre került.

4. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások, valamint a Szolgáltatások megvásárlása

Az igénybe vehető Szolgáltatások körét a Szolgáltató a Honlapján közzéteszi. Az igénybe vehető szolgáltatások „mozgás programok” keretében reformer – és talaj pilates, „esztétikai kezelések” keretében arc – valamint testkezelések.

A Szolgáltatásokat a Felhasználó személyesen vagy online módon tudja megvásárolni az alábbiakban részletezettek szerint.

A Szolgáltatások személyes módon történő megvásárlását a Felhasználó a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdió 1012 Budapest, Márvány utca 17. 10. em. alatt található recepcióján történő bejelentkezést követően, bankkártyás fizetéssel teheti meg.

A Szolgáltatás online megvásárlásához a Felhasználó részéről az 5. pontban részletezettek szerinti előzetes regisztráció szükséges, a Szolgáltató weboldalán működtetett Motibro online foglalási és értékesítési rendszerben. A Szolgáltatások a Szolgáltató Motibro online foglalási és értékesítési rendszerében feltüntetett árak (mint ellenérték) megfizetése ellenében vehetők igénybe a „Barion” fizetési rendszerén keresztül.

A Szolgáltatásokat a Felhasználó a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdióban személyesen, a Szolgáltató által előzetesen visszaigazolt foglalásban szereplő időpontban veheti igénybe. Helyszíni, személyes jelentkezés esetén az adott időpont elérhetőségének (szabad hely) függvényében.

A Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatások kizárólag a Felhasználó saját felelősségére, a Szolgáltatások igénybevételére egészségügyileg alkalmas állapotban vehetők igénybe. Amennyiben a Felhasználónak valamilyen egészségügyi problémája vagy erre vonatkozó korlátozása van, úgy az időpont foglalást, illetőleg vásárlást megelőzően a Felhasználó köteles konzultálni az orvosával a Szolgáltatás igénybevételére való egészségügyi alkalmasságáról.

A Felhasználó a Szolgáltatás igénybevétele során köteles a Szolgáltató hatályos Házirendjében foglalt szabályokat betartani. A Felhasználó részéről a Házirendben foglalt szabályok megsértése szerződésszegésnek minősül.

A Házirend elérhető a honlapon a Házirend menüpont alatt, az alábbi linken, továbbá megtekinthető a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdióban.

https://sky10.hu/hazirend/

 
A Felhasználó köteles a SKY – HEALTH & BEAUTY Stúdió berendezéseit, felszereléseit, a Felhasználó számára nyitva álló helyiségeit rendeltetésszerűen használni és tartózkodni bárminemű károkozástól.
 

5. Az online vásárlás menete, a szerződés létrejötte

A Szolgáltatásra vonatkozó első online jegy vagy bérlet vásárláshoz a Felhasználó részéről előzetes regisztráció szükséges a Szolgáltató weboldalán elhelyezett linken keresztül a Motibro foglalási és értékesítési rendszerében. Az regisztráció első alkalommal szükséges, a későbbi vásárlások során a regisztrációkor megadott e-mail címmel valamint jelszóval tud bejelentkezni a Felhasználó.

A Felhasználó számára a felhasználói fiókjába történő bejelentkezését követően a „Bérleteim” menüpontban elérhetővé válnak azok a Szolgáltatások, amelyekre jegy illetve bérlet vásárolható, továbbá a Felhasználó ebben a menüpontban megtekintheti az aktuális, valamint korábbi jegy illetve bérlet vásárlásait is.

A megvásárolható jegy – és bérlettípusok mellett a Szolgáltató feltünteti azok bruttó vételárát, felhasználhatósági/érvényességi idejét, valamint a felhasználható alkalmak számát.

A megvásárolni kívánt jegyet/alkalmat vagy bérletet a Felhasználó a „Kosárhoz ad” gombra kattintással tudja kiválasztani és a virtuális kosarába elhelyezni. A kiválasztott szolgáltatás mellett megjelenő Kuka ikonra kattintással a választott jegy/alkalom vagy bérlet a vásárlás befejezéséig bármikor törölhető, valamint a + és – jelekre történő kattintással a vásárlás mennyisége is módosítható.

Amennyiben a Felhasználó nem kíván további bérletet elhelyezni a Kosarában, úgy a „Kosár megtekintése” feliratra kattintással ellenőrizheti a virtuális Kosara tartalmát, vagyis a kiválasztott Szolgáltatást, annak mennyiségét és vételárát. A Kosár tartalmát a Felhasználó a Szolgáltatás mennyisége melletti „Kuka” ikonra kattintva bármikor törölheti.

A virtuális Kosárra történő kattintást követően a Felhasználó számára megjelenik a vásárlási összesítő, ahol megtekintheti az általa kiválasztott jegy/alkalom vagy bérlet típust, annak mennyiségét és bruttó árát. Amennyiben a Felhasználó a vásárlási összesítő adatait ellenőrzést követően rendben találta, úgy a vásárlás befejezését megelőzően meg kell adnia a felületen a számlázási adatait.

A számlázási adatok megadását követően a Felhasználónak az online vásárlási tranzakció (fizetés) megindítását megelőzően – a megfelelő „check boxok” bepipálásával – el kell fogadnia a Szolgáltató Általános Szerződési feltételeit, továbbá nyilatkoznia szükséges a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójának a megismeréséről. E nyilatkozatok megtételét követően a Felhasználó a jegy/alkalom/bérlet árát online fizetéssel, a bankkártya adatainak megadásával a „Barion” fizetési felületén keresztül tudja megfizetni.

A „Fizetés elküldése” feliratra kattintással a weboldal átirányítja a Felhasználót a Barion online fizetési felületre, ahol a választott jegy/alkalom/bérlet árát a bankkártya adatok megadásával tudja megfizetni.

A vásárlás Szolgáltató általi elektronikus visszaigazolásával a Felek között létrejön a Szerződés.

A Szolgáltató a vásárlásról, valamint a Szerződés létrejöttéről e-mailben visszaigazolást küld a Felhasználó számára a Felhasználó által megadott e-mail címre.

Amennyiben a visszaigazoló e-mail az online fizetést megtörténtét követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg a Felhasználó által megadott e-mail elérhetőségére, úgy a Felhasználó mentesül a szerződéses kötelezettségei alól és a Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodása hiányában – visszautalja a Felhasználó által már megfizetett összeget.

A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét arra az esetre, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó helytelen e-mail címet adott meg, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, vagy a visszaigazoló e-mail a Felhasználó Spam mappájába került, amelyet a Felhasználó nem ellenőrzött az online fizetés megtörténtét követő 48 órán belül.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa megadott személyes adatai és megtett nyilatkozatai pontosságáért, helyességéért, valamint valóságtartalmáért kizárólagos felelősség terheli. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal a Felhasználó által megadott adatok hibájáért, helytelenségéért, valamint az előbbiekből adódó hátrányos következményekért. A hibás, hiányos vagy hamis adatok és nyilatkozatok megadásából eredő károkért, költségekért valamint minden egyéb hátrányos jogkövetkezményekért minden felelősség kizárólag a Felhasználót terheli.

A Felhasználó az általa megvásárolt jegyet/alkalmat/bérletet kizárólag annak érvényességi ideje alatt jogosult felhasználni. A jegy/alkalom/bérlet érvényességi (felhasználhatósági) idején túl a Szolgáltató a jegyet/alkalmat/bérletet nem fogadja el és annak árának a teljes vagy részleges visszatérítésére a Felhasználó nem jogosult.

A megvásárolt jegyet/alkalmat/bérletet a Felhasználó az annak típusának megfelelő Szolgáltatások igénybevételére tudja felhasználni oly módon, hogy a felhasználói fiókján belül a „Foglalásaim” menüpontban elérhető – megvásárolt jegy/alkalom/bérlet típusnak megfelelő – Szolgáltatásra helyet foglal a Szolgáltatás mellett megjelenő „Bejelentkezés” feliratra kattintással. Bérlet vásárlása esetén az egy adott alkalomra való bejelentkezést követően a bérletbe foglalt alkalmak közül egy alkalom automatikusan levonásra – felhasználásra kerül.

A Felhasználó a fiókján belül a „Foglalásaim” menüpont alatt tudja megtekinteni a korábbi valamint az aktuális online foglalásait.

A Felhasználó, amennyiben a lefoglalt időponton nem vesz részt, úgy köteles a foglalását a szolgáltatás kezdő időpontját megelőzően lemondani a „Foglalásaim” menüpontban a lefoglalt szolgáltatás mellett megjelenő „Kijelentkezés” feliratra kattintással, legkésőbb a Szolgáltatás kezdetét megelőző 24 óráig. Ennek hiányában a Felhasználó a lefoglalt – és le nem mondott – szolgáltatás árának visszatérítésére nem jogosult és a Szolgáltató az elmulasztott időpont (alkalom) helyett nem biztosít másik, pótlólagos alkalmat a Felhasználó számára.

6. Fizetési és számlázási feltételek

A Szolgáltató az online foglalási és vásárlási rendszerében minden egyes Szolgáltatás esetében feltünteti az adott Szolgáltatás bruttó díját (ellenértékét). Ezen felül a Szolgáltatás igénybevételével összefüggésben további költségek megfizetése nem terheli a Felhasználót.

A Szolgáltató által feltüntetett árak forintban (HUF) értendők.

Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatás árát nyilvánvalóan hibásan tüntette fel, a már megkötött Szerződések esetében a Szolgáltató felajánlja a Szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy megvásárolja valós áron a Szolgáltatás vagy az előbbi hiányában a Szolgáltató minden hátrányos jogkövetkezmény elállhat a Szerződéstől.

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett szolgáltatási díjnak minősül különösen:

  • a 0 vagy 1 Ft-os szolgáltatási díj,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető díj (pl.: 10.000,-Ft-os vételár esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 5.000,-Ft-ért kínált Szolgáltatás).

Az online vásárlások ellenértékének a megfizetésére a „Barion” online fizetési rendszerén keresztül a bankkártya adatok (számlatulajdonos, e-mail cím, bankkártyaszám, érvényességi idő (lejárati dátum) és CVV kód) megadásával van lehetőség. A „Fizetés elküldése” feliratra kattintással a vásárlás összege a megadott bankkártya adatok alapján a kártyához tartozó számláról levonásra kerül.

Az online vásárlás során a Felhasználó az alábbi kártyatípusokkal tud fizetni:

  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Electron

Az online fizetéseket a Szolgáltató fizetési partnere a „Barion” biztosítja. A Szolgáltató maga semmilyen bankkártya adatot nem ment a saját szervereire, továbbá a Szolgáltató nem fér hozzá az online vásárlás során megadott kártyaadatokhoz.

A Felhasználó által fizetendő összeg akkor minősül teljesítettnek, amikor azt a Szolgáltató bankszámláján maradéktalanul jóváírják.

Szolgáltató az online vásárlásról elektronikus számlát állít ki. A Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához. A Szolgáltató a számláját a Felhasználó által megadott e-mail címére elektronikus úton kézbesíti.

A Szolgáltató a számláját a Felhasználó fiókadatai között szereplő számlázási adatokkal vagy a vásárlás során a Felhasználó által megadott számlázási adatokkal állítja ki.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az általa megadott számlázási adatok pontosságáért, helyességéért és valóságtartalmáért a Felhasználót kizárólagos felelősség terheli. A hibás, hiányos vagy hamis adatok és nyilatkozatok megadásából eredő károkért, költségekért és minden egyéb hátrányos jogkövetkezményekért minden felelősséget a Felhasználó köteles viselni.

Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a „Barion” rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

7. A Felhasználó elállási és felmondási joga, Szolgáltató felmondási joga

Kizárólag Fogyasztókat megillető indokolás nélküli elállási és felmondási jog:

Fogyasztói szerződés esetén a Felhasználót megilleti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerinti elállási, valamint felmondási jog, amely alapján a Felhasználó jogosult a Felek közötti Szerződéstől annak létrejöttétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállni vagy a Szerződést felmondani.

A Felhasználó az elállási, illetőleg felmondási jogát a következők szerint gyakorolhatja:

  • a Szolgáltató hello@sky10.hu e-mail címére megküldött elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával,
  • a jelen ÁSZF I. sz. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával (annak a Szolgáltató 2. pontban valamint az I. számú mellékletben is megadott postai levelezési vagy e-mail címére való megküldésével).

Jogszerű elállás/felmondás esetén a Szolgáltató a Felhasználó elállási/felmondási nyilatkozatának a hozzá történt megérkezésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a már megfizetett ellenszolgáltatás összegét.

A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-ában írt esetekben nem gyakorolhatja az elállási, illetőleg felmondási jogát, így különösen 

  • Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti; 
  • továbbá a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.

Amennyiben a Felhasználó jogszerű elállás, illetőleg felmondás nélkül nem veszi igénybe a Szolgáltatást, a Szolgáltatás ellenértékének a visszatérítésére a Felhasználó nem jogosult.

A Szolgáltató szerződésszegése miatti felmondás (nem csak a Fogyasztókat illeti meg):

A Felhasználó jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a Szolgáltató a Felek közötti Szerződés súlyosan vagy ismételten megszegi és szerződésszegését a Felhasználó felhívását követően, az abban biztosított megfelelő póthatáridőn belül sem szünteti meg. Jogszerű felmondás esetén a Szolgáltató a Felhasználó által már teljesített ellenszolgáltatást az utalást indító bankszámlaszámra a felmondás érkezésétől számított 3 (három) munkanapon belül visszatéríti.

7.1. A Szolgáltató felmondási joga

A Házirendnek a Felhasználó általi ismételt vagy súlyos megszegése esetén, a Szolgáltató a Felhasználó magatartására hivatkozással a szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás nyújtására és – a több alkalmas bérlet kivételével – a Felhasználó nem jogosult a már megfizetett ellenszolgáltatás visszatérítésére. Több alkalmas bérlet esetén a Szolgáltató a bérlet árát a felmondás napját követő hátralévő időre járó alkalmak számával arányosan visszatéríti a Felhasználó számára.

A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a Felhasználó a Felek közötti Szerződés súlyosan vagy ismételten megszegi és a szerződésszegését a Szolgáltató felhívását követően, az abban biztosított megfelelő határidőn belül sem szünteti meg.

Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles a Szolgáltatás nyújtására és a Felhasználó – a több alkalmas bérlet kivételével – nem jogosult a már megfizetett ellenszolgáltatás visszatérítésére. Több alkalmas bérlet esetén a Szolgáltató a bérlet árát a felmondás napját követő hátralévő időre járó alkalmak számával arányosan visszatéríti a Felhasználó számára.

8. A kellékszavatosság

A Felhasználót a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a Szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Hibás teljesítés esetén a Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • Amennyiben a Felhasználó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a jogosult is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

A Felhasználó a kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Ettől eltérően Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el.

9. A Szolgáltató felelősségének kizárása, korlátozása

A Szolgáltató felelőssége nem áll fenn a teljesítésével összefüggő azon hibákért és károkért, amelyeket működési körén kívül eső elháríthatatlan külső esemény okozott és amely a teljesítéshez szükséges munkavégzést, vagy a technikai eszközök, berendezések rendelkezésre állását akadályozza (pl. vis maior helyzetek, különösen de nem kizárólag: háború, árvíz, földrengés, felhőszakadás, áramszünet, az internetet vagy adatátvitelt biztosító szolgáltató működési körében bekövetkezett okokra visszavezethető adatátviteli hiba stb.). Ilyen esetben a Szolgáltató a teljesítést akadályozó körülmény megszűnését követően haladéktalanul teljesíti. A 14 napot meghaladó késedelem esetén annak fennálltáig a Felek bármelyike jogosult a Szerződéstől elállni. Ilyen esetben a Szolgáltató a Felhasználó által már megfizetett összeget az utalást indító bankszámlaszámra vagy ha ez a Szolgáltató előtt nem ismert, a Felhasználó által megjelölt bankszámlaszámra visszatéríti. Ilyen esetben Felek a teljesítés elmaradásával, valamint a Szerződés megszűnésével összefüggésben egymással szemben további igénnyel nem léphetnek fel.

A Szolgáltató kifejezetten kizárja felelősségét a következményi károk tekintetében, vagyis a szerződésszegéssel közvetlenül okozott károk következtében fellépő egyéb veszteségekre és költségekre.

10. Szerzői jogok

A Szolgáltató Honlapján megjelenő Tartalom és annak minden része (ideértve az audiovizuális elemeket, továbbá minden oldal forráskódját is) a Szolgáltató szellemi tulajdonát képezi és szerzői jogai a Szolgáltatót illetik meg, így annak a jelen ÁSZF-ben foglaltakon kívül eső bármilyen módon történő felhasználása, különösen másolása, többszörözése, feldolgozása, átdolgozása, adatbázisban történő tárolása, rendszerezése, átcsoportosítása, változatlan, vagy bármilyen módosítással, átszerkesztéssel történő közzététele, terjesztése, nyilvánossághoz közvetítése és kereskedelmi forgalomba hozatala kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével történhet.

11. Panaszkezelés, vitarendezés módjai

Panasz benyújtása a Szolgáltatóhoz, a panaszügyintézés menete

A Felhasználó a Szolgáltató magatartására (tevékenységére vagy mulasztására) vonatkozó panaszát a Szolgálató 2. pontban meghatározott e-mail vagy postai elérhetőségein keresztül, továbbá a Szolgáltató helyszínen lévő munkatársánál szóban tudja bejelenteni.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a panaszosnak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak haladéktalanul megküldeni.

A panaszt a Szolgáltató a beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül megvizsgálja és arra érdemben válaszol. Amennyiben panaszra a Szolgáltató elutasító választ ad, azt írásban megindokolja.

A Szolgáltató a szolgáltatáshoz kapcsolódó korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú panaszának ismételt kivizsgálását, valamint az azonosíthatatlan személy által tett panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzheti.

Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás (kizárólag Fogyasztók esetén)

Fogyasztói szerződés esetén a Felhasználó a szolgáltatásnyújtással, valamint a panaszkezeléssel kapcsolatos vita tárgyában a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében Fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormány a fővárosi és megyei kormányhivatalokat (a továbbiakban: kormányhivatal) jelöli ki.

A Kormányhivatalok fogyasztóvédelmi szervezeti egységeinek elérhetőségei, valamint a fogyasztóvédelmi hatósági eljárásról bővebb tájékoztatás elérhető a Kormányhivatalok | Kormányhivatalok (kormanyhivatalok.hu)  weboldalon.

Békéltető testületi eljárás (kizárólag Fogyasztók esetén)

Fogyasztói Szerződés esetén a Szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti Szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügyével a Fogyasztó a magyarországi lakóhelye vagy a tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat. A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.

A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a Fogyasztó kérelmére indul.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése
A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között.
Ha a békéltető testületi eljárásban a felek között egyezség jön létre és az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja és az ügy érdemében dönt.

Ennek során kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

  • a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
  • a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
  • ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

A tanács a fogyasztó kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.

Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli, amelynek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. A fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek viselik a saját költségüket.

A tanács kötelezést tartalmazó határozata, illetve ajánlása ellen fellebbezésnek nincs helye, annak hatályon kívül helyezése kérhető a bíróságtól a jogszabályban meghatározott esetekben.

A békéltető testület az illetékességi területén található megyei jogú városokban a fogyasztó erre irányuló kérelme esetén szükség szerint heti egy alkalommal személyes meghallgatást biztosít a fogyasztók részére.

A békéltető testületek működéséről és eljárásáról bővebb tájékoztatás érhető el a https://bekeltetes.hu/tartalom/21/menu/8weboldalon vagy a békéltető testülettől annak elérhetőségein is kérhető. A békéltető testület bárki kérésére köteles haladéktalanul, írásban vagy más megfelelő formában tájékoztatást adni a hatásköréről, illetékességéről, eljárásának szabályairól és költségeiről, a kötelezést tartalmazó határozat, illetve az ajánlás hozatalának feltételeiről, a határozatok kikényszerítésének módjáról, az ajánlás és a kötelezést tartalmazó határozat hatályon kívül helyezésének feltételeiről, és arról, hogy a békéltető testület eljárása nem érinti az igények bírósági úton való érvényesíthetőségét.

A békéltető testületi tanács határozata, illetve ajánlása nem érinti a Felhasználónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse.

Gazdasági Versenyhivatal (GVH)

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény alapján a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt, így különösen a megtévesztő vagy agresszív kereskedelmi gyakorlat alkalmazása esetén, ha a Szolgáltató magatartása a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas, a Felhasználó a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulhat, az alábbi elérhetőségein:

Gazdasági Versenyhivatal
Székhelye: 1026 Budapest, Riadó u. 1-3.
Postacíme: 1534 Budapest Pf.: 958
E-mail: ugyfelszolgalat@gvh.huTelefonszám: +36 1 472 8900
Weboldal: www.gvh.hu

Bírósági eljárás

A Felhasználó jogosult a Szerződésből eredő igényének bíróság előtti érvényesítésére. Fogyasztói jogvita esetén a pert a Felhasználó vevője a választása szerint a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróságon vagy a saját lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes bíróságon is megindíthatja.

Az adatkezeléssel kapcsolatos perek elbírálására a törvényszék rendelkezik hatáskörrel. A per – a Felhasználó választása szerint – a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes törvényszék előtt is megindítható.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)

Adatvédelemmel kapcsolatos érdeksérelem esetén a Felhasználó bírósághoz vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat panaszával.

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9. 
Telefon: +36 1 391 1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Honlap: www.naih.hu

12. Adatkezelés

A Szolgáltatónak a Felhasználó személyes adatai kezelésére vonatkozó adatkezelési tájékoztatója a Szolgáltató Honlapján az Adatkezelési tájékoztató menüpont alatt, továbbá a https://sky10.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ linken érhető el.

13. További rendelkezések

A Szolgáltató a szolgáltatással kapcsolatos értesítéseit és jognyilatkozatait elektronikus úton (e-mail útján) küldi meg a Felhasználó részére. Az egymás felé ily módon (elektronikusan) közvetített információk tárolásáról mindkét Fél maga gondoskodik.

A Felhasználó a Szolgáltató Honlapját, valamint a regisztrált felhasználói fiókját kizárólag a rendeltetésének megfelelően, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint használhatja. A Honlap, valamint a Szolgáltató online foglalási és értékesítési rendszerének használata során a Felhasználó köteles tiszteletben tartani a vonatkozó hatályos jogszabályokat és köteles tartózkodni minden olyan tevékenységtől, amely jogellenes, vagy amely mások érdekeit sérti, így különösen amely a Szolgáltató szolgáltatásának nyújtását korlátozza vagy akadályozza, vagy amellyel a Felhasználó szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetését valósítja meg.

A Felhasználó köteles tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a Honlap rendeltetésszerű használatát korlátozza vagy akadályozza.

A Szolgáltató jogosult a Felhasználó felhasználói fiókhoz való hozzáférését korlátozni, amennyiben a Felhasználó a felhasználói fiókjában végzett tevékenységével veszélyezteti a Szolgáltató online foglalási és értékesítési rendszerének a rendeltetésszerű zavartalan működését és/vagy tevékenységével a Szolgáltatónak kárt okozhat. 

A Felhasználó teljes felelősséget vállal mindenféle tevékenységért, ami a felhasználói regisztrációs fiókjában vagy azon keresztül történik. Ha a Felhasználó tudomására jut a regisztrációs fiókjának bárminemű jogosulatlan használata, köteles a Szolgáltatót azonnal értesíteni.

A Szerződést a magyar jogszabályok szerint kell értelmezni és a Szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a magyar jog rendelkezései az irányadóak.

Amennyiben Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.

A jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései 2025.09.01. napjától visszavonásig, illetve a módosításának hatályba lépéséig maradnak hatályban. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató bármikor, indokolás nélkül jogosult a jelen ÁSZF feltételeit, valamint az ÁSZF mindenkori mellékleteit a jövőre nézve egyoldalúan módosítani, amely módosított ÁSZF-t a Szolgáltató a Honlapján elektronikus úton közzéteszi. A módosítások nem érintik a korábban megkötött Szerződéseket, azaz a módosításnak nincs visszaható hatálya.